سفارش تبلیغ
صبا ویژن

این روزها همه جا صحبت از فرهادی است و فیلمش! یکی تبریک می‌گوید، یکی فحش می‌دهد، دیگری تحلیل خاص خودش را دارد و آن یکی حسادت می‌ورزد. من هر چند به دلایل خاص- که خیلی‌شان شخصی‌اند- هیچگاه نرفتم سینما که فیلم فرهادی را ببینم و هر چند معتقدم فیلم اصغر آن تصویر واقعی را از جامعهء ما ارائه نمی‌دهد؛ اما حرفم این است که مگر نه این است که این همان فیلمی‌ست که وزارت ارشاد جمهوری اسلامی پروانه ساخت آن را صادر کرده‌است؟ مگر نه این است که این همان فیلمی‌ست که در جشنواره فیلم فجر بیشترین جایزه را از آن خود کرد؟ مگر نه این است که این همان فیلمی‌ست که در سینماهای همین ایران خودمان نمایش داده شد وبا استقبال همین مردم خودمان مواجه شد؟ مگر نه این است که این همان فیلمی‌ست که مسئولان و متولیان فرهنگ کشور خودمان آن را به جشنواره‌های جهانی معرفی کردند؟ حال چه شده که وقتی همین فیلم در یک جشنوارهء جهانی جایزه‌ای معتبر را از آن خود می‌کند یک دفعه می‌شود فیلمی سیاسی و ضد انقلاب و مخالف مبانی اسلامی؟
یکی نیست در جواب اینها بگوید اگر این فیلم اینگونه است که شما اکنون می‌گوئید پس لابد وزیر ارشاد هم که زیر پروانه ساخت آن را امضا کرده ضد انقلاب بوده است! اگر این فیلم اینگونه است که شما اکنون می‌گوئید پس اسم بزرگترین جشنوارهء فیلم کشور را که برگزاری‌اش مصادف است با ایام پیروزی انقلاب و دههء «فجر»، عوض کنید و مثلا بگذارید جشنوارهء فیلم ضد انقلاب! اگر این فیلم اینگونه است که شما اکنون می‌گوئید پس لابد سینماهای هم که آن را نمایش دادند از ضد انقلاب دستور گرفته بودند؟ اگر این فیلم اینگونه است که شما اکنون می‌گوئید پس لابد این همه مردمی هم که رفتند و این فیلم را دیدند همگی ضد انقلاب بودند! اگر این فیلم اینگونه است که شما اکنون می‌گوئید پس بگردید ببینید کدام مسئولین بوده‌اند که این فیلم را از طرف کشور ایران به مجامع جهانی معرفی کردند، همین الآن بگیرید اعدامشان کنید که قبل از اینکه خدای ناکرده فیلم برود و جایزه اسکار را هم بگیرد اصغر فرهادی حساب کار بیاید دستش!
یکی نیست به اینها بگوید اگر فیلم را خودتان تأیید کردید و خودتان جایزه دادید و خودتان فرستادید پس این مسخره بازی چیست که در آورده‌اید؟ چرا یکدفعه یک عده‌تان لال شدید وعدهء دیگرتان دشنام می‌دهید؟ می‌شود کسی از طرف کسانی در مسابقه‌ای شرکت کند و بعد که پیروزشود آن «کسان» ابراز خوشحالی نکنند و به او تبریک نگویند، حتی به گونه‌ای رفتار کنند که انگار از هیچ چیز خبر ندارند و هیچ اتفاقی نیفتاده است؟! می‌شود کسی از طرف کسانی در مسابقه‌ای شرکت کند و بعد که پیروزشود آن «کسان» تبریک که نگویند هیچ، تازه یقه‌اش را بگیرند که به چه حقی برندهء مسابقه شدی؟
شاید بعضی‌هاشان تبریک‌های افراد زاویه دار با انقلاب و شبکه‌های ماهواره‌ای به اصغر فرهادی را دلیل کار خود بیان کنند. اما یکی نیست به اینها بگوید خوب معلوم است وقتی شما بچهء خودتان که توانسته موفقیتی کسب کند را به آغوش نکشید، به او کم محلی کنید یا از خود برانید، کم کم سر و کلهء دشمنان سودجو و منفعت طلبتان پیدا می‌شود و با تبریک و ابراز خوشحالی دروغین به اصغر و ملت اصغر خود را دایهء مهربان‌تر از مادر معرفی می‌کنند.

این لینک 8بهمن اضافه شد. ببینید بد نیست! : چرایی حمایت ضدانقلاب از "جدایی" از زبان خودش

پ.ن: همهء اینها را گفتم اما در نهایت من که فکر نمی‌کنم قضیه به همین سادگی باشد. آخر مگر می‌شود؟! یاواقعا فرهنگ ما متولیانی دارد کار نا بلد و یا مطمئنا در پس این دوگانگی هم سیاستی عجیب - بخوانید کثیف- نهفته است که ما از آن بی خبریم.


نوشته شده در  شنبه 90/11/1ساعت  11:42 عصر  توسط پویا پرتو 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
حسرت
جفای دوستان
نگفتم؟
اگه بخواند،میتونن
اگه قتل بود...
قِلاق سیا و روبا
اشک میریزد دلم
آن روزها رفتند
چرابرف نمیاد؟!
شنا بلدی؟
مراد
دزد
مواظب باشید
ایام عشق
انکار بی فایده است
[همه عناوین(147)][عناوین آرشیوشده]