سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چند وقت پیش تو پاکستان، طالبان یه دختر دانش آموز را مورد هدف قرار دادند به نام ملاله یوسف زی. دختری که ترور نافرجامش باعث شد روزها در کانون توجه رسانه های جهان باشد، ببرندش در شهر بیرمنگام انگلیس تحت مداوای متخصصان قرارش دهند و برایش کمپین های مختلف بگیرند و عناوین و جایزه‌های مختلف به او بدهند و حتی برای شخصیت سال و جایزه صلح نوبل کاندیدایش کنند، تحت چه عنوانی؟ فعال حقوق آموزش کودکان!
دیشب تو همون منطقه از پاکستان 7 تا معلم زن توسط طالبان ترور می‌شوند که 6تاشون کشته و فقط یکیشون زنده میمونه. اما رسانه‌های جهان اغلب در حالت هیس به سر می‌برند و نه خبر از کمپین‌های مختلف هست و نه خبری از تحت تاثیر قرار دادن احساسات مردمی!
حالا من میخوام بدونم یه دختر14 ساله که جون سالم از ترور به در برده بیشتر فعالیت داشته در احقاق حق آموزش کودکان یا 7 تا معلم که سالها برای تحصیل دختران پاکستانی خون دل خورده‌اند؟ زخمی شدن یه دختر 14 ساله از نظر انسانی بیشتر ارزش داره یا خون از دست رفته 6 تا زن؟ آیا ترور نافرجام یه دختر 14 ساله بیشتر اهمیت خبری داره یا به خاک و خون کشیده شدن6 تا معلم زن؟
مطمئنا چند سال آینده جواب این سوالم مشخص میشه. جالب اینجاست ملاله جان اعلام کرده‌اند که می‌خواهند در رشته حقوق تحصیل کنند و در آینده سیاستمدار شوند!

ملاله یوسف زی


نوشته شده در  چهارشنبه 91/10/13ساعت  7:39 صبح  توسط پویا پرتو 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
حسرت
جفای دوستان
نگفتم؟
اگه بخواند،میتونن
اگه قتل بود...
قِلاق سیا و روبا
اشک میریزد دلم
آن روزها رفتند
چرابرف نمیاد؟!
شنا بلدی؟
مراد
دزد
مواظب باشید
ایام عشق
انکار بی فایده است
[همه عناوین(147)][عناوین آرشیوشده]