سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قبلنا یادتونه دهه فجر که میشد چقدر مدرسه را تزئین می‌کردیم و برنامه ریزی می‌کردیم و جشن می‌گرفتیم؟!
دیروز از چندین نفر محصل جویا شدم؛ دیگه خبری از این جور برنامه ها نیست.
قبلنا اونطور با شور و اشتیاق جشن پیروزی انقلاب می‌گرفتیم شاید به خاطر اینکه معلمان و مدیرانمون با اینکه ناراضی بودند اما هنوز نا امید نبودند و هم بخاطر اینکه بهانهء دیگری برای شادی کردن نداشتیم و هم شاید برای اینکه از بالا دستور می‌آمد و بودجه‌ای تصویب می‌شد که این مناسبت را جشن بگیرید. اما حالا چه؟ حالا که آنقدر وسایل ارتباطی گسترش پیدا کرده‌اند و بچه‌ها سرشان بیشتر به آنها گرم است تا درس و مشق و معلمان و مدیرانممون شعر نا امیدی را در گوش دانش آموزان زمزمه می‌کنند و بالادستی ها هم از بس سرشان گرم باندبازی و هاپولی کردن بیت المال است حتی وقت نمی‌کنند همین ظاهر دهه فجر را هم گرامی بدارند چه دلیلی وجوددارد بچه‌ای بخاطر پیروزی انقلابی که پدرش در آن سهیم بوده شادی کند؟

دیروز با خودم فکر می‌کردم چرا در کشورهای دیگر برای مناسبات ملی که قابل قیاس با انقلاب ما نیستند اینقدر اهمیت قائلند و جشن می‌گیرند و شادی میکنند اما در این کشور برای سالگرد پیروزی انقلابشون به یه راهپیمایی و یه الله اکبر روی پشت بام و فوقش یه نور افشانی تمومش می‌کنن میرن؟! حوصله نوشتن ندارم که بشینم توضیح بدم با  این کج سلیقگی ها چه اتفاقی میافته و چطور نسل جدید از انقلاب فاصله میگیره و از دهه فجر خاطره خوشی تو ذهنش نمیمونه و اینا، فقط اینو میخواستم بگم که بهتر نیست برای گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب جشن های با شکوه با برنامه های متنوع و شاد و مفرح برگزار کرد که خانواده ها دوست داشته باشند توش شرکت کنند و بچه ها هر سال با فرا رسیدن دهه فجر احساس خوشی بهشون دست بده و لحظه شماری کنند که شبهای این دهه توی جشن های انقلاب شرکت کنند؟ آیا با این راهکار نیست که میشه این احساس بیگانگی بچه‌هایمان از انقلاب و دهه فجر را کم رنگ کرد و کم کم نوستالژی قشنگی از دهه فجر تو ذهن بچه ها ایجاد کرد؟

دیروز به این چیزها فکر می‌کردم اما امروز که مصاحبهء امام جمعه محترم مشهد را خوندم فهمیدم زهی خیال باطل!

امام جمعه مشهد گفت: اجرای کنسرت‌های موسیقی و جشنواره فیلم فجر سنخیتی با دهه فجر سال 57 ندارد!

باید مانند نیمه شعبان برنامه‌هایی که با دهه فجر سنخیت دارد اجرا شود!

وظیفه اصلی شما پیشگیری از برگزاری برنامه‌های غیرشرعی و ضد ارزشی در مشهد و شهرستان‌هاست.

در یکی از پلاکاردها من دیدم که شعاری با عنوان «سلطه پهلوی باید براندازی شود» نوشته شده بود، این شعار اگر در قالب پلاکارد باشد این شبهه را برای مردم ایجاد می کند که منظور حکومت فعلی است!


نوشته شده در  دوشنبه 92/11/14ساعت  1:22 عصر  توسط پویا پرتو 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
حسرت
جفای دوستان
نگفتم؟
اگه بخواند،میتونن
اگه قتل بود...
قِلاق سیا و روبا
اشک میریزد دلم
آن روزها رفتند
چرابرف نمیاد؟!
شنا بلدی؟
مراد
دزد
مواظب باشید
ایام عشق
انکار بی فایده است
[همه عناوین(147)][عناوین آرشیوشده]