• وبلاگ : پاك ديده
  • يادداشت : مرو با ديگري
  • نظرات : 17 خصوصي ، 62 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    به نام خدا

    سلام عليكم

    از پاسخ‏هاي شما به يادداشت‏ها چنان بر مي‏آيد كه با نگارش اين پست خواسته‏ايد، طرح مسئله كرده باشيد و راه حلي به دست داده شود.

    به نظر من در اين قضيه دو مشكل وجود دارد:

    يكي آن كه گويا آن دختر بدون نظرخواهي از او نامزد كسي شده است كه تمايلي به ازدواج با او نداشته است. اگر واقعيت از اين قرار باشد، خانواده دختر خطا كردند و حال بايد بررسي شود كه اگر نامزد اين دختر پسر نامناسبي است و به اصطلاح شرعي كفو براي آن دختر نيست، هنوز كه به ازدواج نيانجاميده هر چه زودتر نامزدي برهم زده شود و دختر با شخص مورد علاقه‏اش كه البته كفو او باشد، هرچه سريع‏تر ازدواج كند.

    اگر هم آن پسر كفو دختر است و دختر بر اثر چشم‏چراني و هوس‏بازي به افراد ديگر تمايل پيدا كرده كه ظاهر ام چنين است، دختر با مشاوره‏هاي سودمند قانع شود كه با همان نامزدش وصلت كند.

    اشكال دوم مربوط به دختر است كه بر اثر اختلاط و آمد و شدهاي غير شرعي و گفتگوهاي خارج از حدود شرعي به افراد مختلف علاقه پيدا كرده است. بنابر اين فرض باز بايد به كمك مشاوره‏ همان راه حل پيش‏گفته به مورد اجرا گذاشته شود.

    به هرحال همه اين مشكلات از اين است كه ما از مسير شرع و فطرت و عقل خارج مي شويم و از هوا و هوس هاي زودگذر پيروي مي كنيم و گرنه به فرض در ميان افراد پاره اي از تفاوت هاي فردي باشد، اين دليل نمي شود كه هر روز دنبال يك نفر بيافتد و بسياري از دل‏ها را جريحه دار كند تا به هوس بازي خود برسد. آدمي كه وجدان و قلب سالم و عاطفي داشته باشد، به خود اجازه نمي دهد، به خاطر هوس خودش حتي مورچه را بيازارد:

    ان النفس لامارة بالسوء الا ما رحم ربي: نفس به بدي فرمان مي دهد، مگر آن كه خد رحم كند.

    ز دست ديده و دل هر دو فرياد / که هر چه ديده بيند دل کند ياد

    بسازم خنجري نيشش ز پولاد / زنم بر ديده تا دل گردد آزاد

    فرق عشق الهي با عشق دنيوي